Pravidlo "Cena dle konkurence"
Cíl:
Nastavit cenu produktu na základě ceny vybraných konkurenčních e-shopů
Příklad použití:
Nastavit cenu jako průměrná cena konkurenčních e-shopů
Vstupní parametry:
Jména konkurenčních e-shopů, podle kterých se bude cena počítat
Způsob stanovení referenční ceny
Cenový rozdíl v Kč nebo % oproti referenční ceně
Příklad použití pravidla
Chcete nastavit cenu produktu o 1% nižší, než je průměrná cena e-shopů A, B a C.
- Vyberte typ pravidla Cena dle konkurence
- Do pole "Dle konkurenčních e-shopů" zadejte jména konkurečních e-shopů (E-shop A, E-shop B, E-shop C)
- Pro "Referenční cena dle" vybrete volbu Průměrná cena
- Do pole "Cenový rozdíl" zadejte hodnotu -1 a vyberte %
Průměrná cena e-shopů A, B a C je 975 Kč. -1% rozdíl od ceny 975 Kč dá výslednou cenu 965 Kč.
Situace před
1. |
E-shop A |
970 Kč |
2. |
E-shop B |
975 Kč |
3. |
E-shop C |
980 Kč |
4. |
E-shop D |
985 Kč |
5. |
E-shop E |
990 Kč |
Situace po
1. |
Váš e-shop |
965 Kč |
2. |
E-shop A |
970 Kč |
3. |
E-shop B |
975 Kč |
4. |
E-shop C |
980 Kč |
5. |
E-shop D |
985 Kč |
Zadávání konkurenčních e-shopů
V zadávání správných jmen e-shopů pomáhá chytrý našeptávač, zadávání je tak velmi zjednoduché a rychlé. Pokud vám našeptávač nenabídne jméno požadovaného e-shopu, zadejte jej přesně ve tvaru, v jakém je uvedeno na produktové stránce Heureka v posledním sloupci pod modrým tlačítkem Do obchodu.
Možnosti výpočtu referenční ceny
Stanovení referenční ceny (od které se bude dále bude vypočítávat vaše prodejní cena) je velmi flexibilní a nabízí celou řadu možností.
a) První nalezený v pořadí
Referenční cena se stanoví od prvního nalezeného e-shopu (z vašeho seznamu) v produktové kartě Heureka. Pokud tedy první e-shop v seznamu aktuálně produkt nenabízí, druhý e-shop ho nabízí (je na produktové kartě), nastaví se referenční cena dle druhého e-shopu.
Pořadí e-shopů ve vašem seznamu můžete jednoduše měnit přetažením názvu e-shopu na požadovanou pozici.
b) Nejnižší nebo nejvyšší cena
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se použije nejnižší nebo nejvyšší cena.
c) Průměrná cena
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se vypočte průměrná cena.
d) Medián cen
Ze všech e-shopů nalezených v produktové kartě se vypočte medián cen.
Referenční cena a výpočet prodejní ceny
Výše uvedenými způsoby se vypočítá referenční cena. Vaši prodejní cenu pak stanovíte jako odstup od této referenční ceny. Odstup můžete jako obvykle zadat v absolutní částce (Kč/€) nebo v %.
V detailu produktu se zobrazuje aktuálně vypočtená referenční cena.