Pravidlo "Cenová pozice v biddingu"
Cíl:
Udržet váš e-shop na vybrané cenové pozici mezi bidovanými produkty
Příklad použití:
Být mezi bidovanými produkty 2. nejlevnější s odstupem 10 Kč od nejlevnějšího
Vstupní parametry:
Cenová pozice mezi bidovanými produkty, na které chcete e-shop udržet.
Cenový odstup v Kč nebo % od další levnější/držší nabídky.
Cenové pravidlo "Cenová pozice v biddingu" porovnává a nastavuje vaši prodejní cenu pouze v kontextu bidovaných produktů (oranžový box "Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody"). Má zajistit, že vaše cena je mezi bidovanými produkty dostatečně atraktivní, ne však zbytečně nízká.
Pravidlo nijak neovlivňuje, na jaké bidované pozici se vaše nabídka zobrazí. Toto lze ovlivnit jen nastavením ceny za proklik (CPC).
Pokud produkt není aktuálně na bidované pozici, pak toto pravidlo neprovádí žádné změny ceny.
Co je Cenová pozice v biddingu
Je to pořadí e-shopů na bidovaných pozicích, pokud je seřadíme podle ceny od nejnižší po nejvyšší. Nabídky se ve Heurece v takovémto pořadí nezobrazují, ale pro porovnání cen si můžeme takovéto virtální zobrazení vytvořit.
Skutečné zobrazení na bidovaných pozicích
1. |
E-shop A |
980 Kč |
2. |
E-shop B |
975 Kč |
3. |
E-shop C |
985 Kč |
4. |
E-shop D |
970 Kč |
Virtuální zobrazení po seřazení dle ceny
1. |
E-shop D |
970 Kč |
2. |
E-shop B |
975 Kč |
3. |
E-shop A |
980 Kč |
4. |
E-shop C |
985 Kč |
Nastavení pravidla
1. Vyberte typ pravidla "Cen. pozice v bidding".
2. Vyberte požadovanou cenovou pozici, na které chce vaši nabídku umístit. K dispozici jsou volby Nejlevnější, 2. Nejlevnější, 3. Nejlevnější a Nejdražší.
3. Vyberte Cenový rozdíl v Kč nebo v %, který chcete u vaší nabídky mít. Cenový rozdíl je možno zadat buďto od "Následující draží" nebo od "Předcházející levnější" nabídky jiného e-shopu.
(Při volbě "Nejlevnější" pozice je cenový rozdíl automaticky počítán od "Následující dražší" nabídky. Stejně tak pro "Nejdražší" pozici je rozdíl počítán oproti "Předcházející levnější" nabídky.)
Příklad použití
V tomto příkladu má vaše nabídka příliš vysokou cenu oproti ostatním e-shopům na bidované pozici, není tedy pro zákazníky dostatečně atraktivní a velmi pravděpodobně získáváte jen malý počet prokliků a objednávek.
Chcete tedy vaši nabídku umístit jako druhou nejdražší (= 3. Nejlevnější) s odstupem 5 Kč od nejdražší nabídky.
Nastavení pravidla pro tento konkrétní případ tedy bude:
A situace před a po použití pravidla:
Situace před (seřazeno dle ceny)
1. |
E-shop A |
950 Kč |
2. |
E-shop B |
970 Kč |
3. |
E-shop C |
990 Kč |
4. |
Váš E-shop |
1 050 Kč |
Situace po (seřazeno dle ceny)
1. |
E-shop A |
950 Kč |
2. |
E-shop B |
970 Kč |
3. |
Váš E-shop |
985 Kč |
4. |
E-shop C |
990 Kč |